Kvällsdrömmar om vårväder och musik

Åh har världens huvudvärk, dricker äpple/päronsaft och borde egentligen sova. Men vill inte och kan inte. Tänker tillbaka på förra året vid den här tiden, då jag träffade min pojke för första gången innan en lokalspelning och blev blixtförälskad direkt. Fortfarande pirrar det i magen när jag tänker på det och kollar på bilderna från den kvällen.
Vill tillbaka till lokalspelningar, varma vårdagar, random käka pizza i en park eller bara vara ute hela natten och inte göra något. Vill tillbaka till den 21/3 och se Kent igen, jag vill strosa runt i Göteborg en hel natt p.g.a missat tåg och jag vill plocka ner festivalaffischer på stan. Jag vill se Håkan Hellström igen och jag vill bada fötterna i den första isfria sjön.

Snart är det februari, sen följer mars och sen är det bara tre månader tills jag tar studenten, tills jag får springa fritt och göra vad jag vill fast klockan är mitt på dagen.
Jag ska ta med mina drömmar till sängen nu och sova i min stora och alldeles för tomma säng i mitt alldeles för tomma rum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0