Sommaren 2010 tillbakablick av fina minnen.


Picknick med Ango två dagar innan sommarlovets början.

Åkte till Göteborg, en utav de varmaste dagarna som var innan sommarlovet och köpte med oss massor att äta och dricka. La oss vid slottsskogen och solade, lyssnade på musik och kollade på folk. Pratade om allt och ingenting samtidigt som vi insåg att man inte ska köpa chokladkakor på sommaren, för att dem smälter. Pratade om sommarplaner och att ses massvis under sommaren. Dock blev det inte alls så, men man får vara glad över det man fick.


Åkte med Ellen till Öland för att hämta en häst.

Gick upp supertidigt för att äta en ordentlig frukost och förbereda mig för den långa resa som skulle bli av under dagen. Tog tåget till Falköping och mötte upp Ellen med hästtransport, te och två hundar. Vi började våran resa med att åka fel och sedan åka igenom var enda vägarbete som fanns på vägen till Öland. Efter ett antal stopp, glassletande och värmeklagande var vi framme och skulle hämta hästen. Lilla Isolde som sprang iväg och absolut inte skulle med hem. Blev försenade hem med några timmar eftersom Isolde vände sig uppeochner och bakochfram i transporten åt alla håll som inte borde gå. Fick hjälp att två snälla bönder som hette Anders och något som jag inte minns. Höll på att somna i bilen på väg hem efter ett antal upplösningstillstånd. Väl hemma somnade jag hemma hos Ellen direkt.


Åkte hem till Cizzi och hade en helt random kväll.

Hade tråkigt och då bestämde jag och min älskade oss för att ringa Cizzi och Stefan och åka dit och umgås, för andra gången under sommaren. Denna gången blev det att gå till lekparken, fastna i en barngunga och sen skratta så man inte får luft. Gunga gungbräda, prata minnen och bara göra impulssaker. Sen att det inte blev att umgås mer på hela sommaren gjorde inget, för den där kvällen sitter kvar i minnet.


Ango kom hem till mig och badade.

Bestämde att om det blev varmt så skulle vi bada, och så blev det. SÅ vi begav oss till sjön med saft, godis och pastasallad. Där äcklades vi av grodyngel, försökte jaga bort dem och ringde dem vi tyckte mest om. Badade tillsut och insåg att det var superkallt i vattnet. Torkade och begav oss hemåt. Fixade hennes bloggdesign och åt massor utav polkagrisar.


Firade Midsommar tillsammans med Kusinen och min älskade.

Badade, åt massor utav mat, pratade om pinsamma och privata saker och drack supermycket dricka. Kollade på film, dog av värme och gick i affärer. Bästa midsommaren någonsin, den enda midsommar som jag inte spenderat ensam.



Första dagen & Andra dagen i Stockholm.

Första dagen spenderades med att gå ner till sjön och kolla på solnedgången, hitta en boll som vi kastade på en anka och sen kolla på en konstig fiskare. Sen blev det att ta helkonstiga bilder på mig när jag gungar och äta kvällsmat.
Andra dagen spenderades i centrum med glassätande, vattendrickande och letande efter något att köpa. Medans vi virrade omkring där försökte vi även planera vad vi skulle göra resten utav tiden i huvudstaden, det resulterade i att vi slutade tänka och gick på impuls. Det är alltid det bästa.




Filmkväll hemma hos Hanna.

Passade på att träffa Hanna, den officiella kaffemuppen och hade filmkväll hemma hos henne med de mest konstiga filmerna och även pizzakäkande och sallad för min del. Sjukt god sallad och Kemtid! Det förklarar hur knäpp hela kvällen var. Kom hem framåt tolv på natten och däckade i sängen efter en kopp te och ett varmt bad.




Fikade i Gamla stan.

Jag och min älskade bestämde oss sent på eftermiddagen att åka och fika. Vilket vi gjorde på Lisas rekomenderade fik vid gamla stan. Väldans fint fik det där. Sen någon dag åkte vi runt och letade efter secondhansaffärer också, där jag sprang runt och försökte att hitta något, men nej. Ingenting.
Fotade även väldans mycket på gatorna vid gamla stan, även om det var så varmt att man knappt orkade gå och att vi drack upp nästan fem liter vatten var.




Träffade Heidi för första gången.

Kände mig inte blyg alls. Stod och fantiserade och ponnyer, glitter och andra fina saker som jag och Heidi ska göra i framtiden. Sen när vi inte orkade mer så drog vi hemåt och lekte i lekparken tills det började regna. Lyssnade på Håkan Hellström och åt jordgubbar. Sen överlevde Heidi sin fågelskräck samtidigt som vi planerade att gå till Donken och köpa glass. Väl där så lämnade vi ett BD märke på bordet och ritade fina självporträtt.


Sista kvällen i Stockholm bjöd min älskade på Kinamat.

Eftersom vi firade två månader två dagar efter så ville han såklart bjuda mig på något. Njöt av maten, dog av värmen och planerade att åka och kolla när min syster dansade på kvällen. Så blev det, vi åkte och kollade på när hon dansade, pratade om framtiden och fikade. När det slutade begav vi oss hemåt och för min del blev det tedrickande och mys.



Min kusin tog examen.
Åkte dit för att fira henne samtidigt som jag fick agera fotograf och fixa ett släktfotografi. Var trettioåtta grader i solen och vindstilla när man skulle försöka att sitta ute och äta, det gick bara inte. Umgicks med mina andra kusiner och vi gömde oss i skuggan på framsidan av huset där vi satt och planerade kvällen som avslutades med grillning osv hemma hos mina andra kusiner, och även massor utav kill och hästsnack.


Firade tre månader med min älskade.

Dock kunde vi inte träffas eftersom han var i norrland, men fick nöja mig med att vara hemma ensam, läsa en bok och dricka te. När han kom hem firades det med en fika och massor utav mys.



Min sommar har bara försvunnit. Imorgon börjar skolan och jag är supernervös hur det ska gå och hur allt ska bli. Men jag hoppas så innerligt att allt bara fixar sig.
Nu ska jag börja att fixa mina skolsaker och såntdär som man annars inte hinner med.
Sommaren 2010 fastnar i mitt hjärta.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Fin sammanfattning av sommaren 2010! :) Lycka till i skolan i morgon raring!

2010-08-23 @ 14:07:48
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Angelica

det vi fick innan sommaren va sjukt underbart.

haha,inga chokladkakor i sol,aldrig mer :P



<3

2010-08-23 @ 15:37:49
URL: http://puffigamoln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0