Kalla mig rasist om ni vill

Men när min pojkvän blir hotad till livet via telefonsamtal och inte ens kan känna sig säker hemma så får det faktiskt vara nog. Min gräns går också någonstans, och precis här gick den.
Egentligen är jag inte insatt i varken invandring till Sverige eller om SD's ideologier. Men en sak är klar. Det är INTE rätt att kalla en svensk för "svennejävel" och hota med döden osv. Oavsett vart man kommer ifrån ska det vara klart och tydligt vilka regler som egentligen finns här och att man SKA följa dem. I nuläget ligger det mer åt att man BORDE följa dem, och gör man inte det så är det förståeligt för "H*n är ju inte härifrån och har säkert inte haft det så lätt" okej, visst. Jag kan ta den förklaringen. MEN förklara då också varför en svensk som heller inte "haft det så lätt" inte undankommer rasistiska straff. Varför?
Jo för att det är vårat hemland. Ja, men dåså? Borde det inte vara VI som bestämmer vad vi SVENSKAR borde ha och leva i. Om det nu ändå är vårat land menar jag.
Det går inte ihop i mitt huvud, inte på något håll.
Jag har aldrig, jag menar aldrig! Varit rasistiskt lagd, men i nuläget är mitt tålamod bottenkört. Detta är INTE okej.
Jag vill inte leva i ett land där man blir ursäktad bara för att man inte är född här. Nej men då borde vi ju bli lika accepterade i motsatta länder. Är det så? Inte någonstans.
Vad gör att Sverige tillåter sina egna svenskfödda medborgare att leva i skräck och rädsla.
Jag bara undrar.

Kommentarer
Postat av: sandra

jävligt bra skrivet, jag håller med till tusen!

2010-09-22 @ 19:25:17
URL: http://sandrakruse.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0