Pandapophår ~ Hur man gör.

Har blivit i stort sett påtvingad att visa hur jag gör mitt "pandapophår"
Så här kommer en steg-för-steg bildserie där jag visar hur Jag gör.


Du behöver: Mjuk borste, kam och en "vanlig" borste som du brukar borsta håret med & Hårspray.


Börja med att borsta ut håret, platta om det behövs.



Gör en markerad linje över hela huvudet. Detta är viktigt för att sedan kunna tupera det. Lägg därför gränsen där din lugg slutar och tupera upp allt annat. Glöm inte att vara noga med att hålla linjen!


Var noga med råttsvansar! Sådana "råttsvansar" som på bilden får inte finnas utan måste tuperas bort.


Tillslut. Tuperingen ska se ut som ett stort afrokrull, ju hårdare och fastare tupering, desto hållbarare frisyr. Viktigt att fortfarande hålla linjen vid luggen!


Halvvägs. När man ska borsta ut övre delen av håret är det viktigt att inte ta i för hårt utan bara borsta ut det översta lagret av hår. Resten av tuperingen håller ju upp frisyren!


Färdigborstat. När man borstat klart ser man oftast var det behövs tuperas mer. Då är det bara att tupera och sedan borsta ut det tills man blir nöjd.


Slutresultat. Bara att lägga luggen så som man vill ha den och spraya.
För ännu mer hållbar frisyr kan man spraya efter tupering och direkt efter borstningen.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, asbra!

Tack som fan :D

Får se hur det går med mitt rätt så långa hår,

men ditt sätt verkar vara bättre än dom som finns på youtube.com c:

2010-11-13 @ 12:39:00
URL: http://kalaspuff.bloggplatsen.se
Postat av: Angelica

Hihi.

Duktigchey! *:

Jag får nog testa och göra på ditt sätt,för mitt blir fail annars..

vi skyller på hårsprayen som är bög! :D

2010-11-13 @ 12:40:46
URL: http://domdarjagkommerfran.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad menar du med att "tupera upp"?

2010-11-13 @ 18:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0